Pengalaman Ketumbuhan Di Payudara Dalam Masa 3minggu.

Kali ini Cikta ingin berkongsi tentang pengalaman seseorang yang telah mengalami ketumbuhan di payudara, yang paling merisaukan ialah bukannya satu, tetapi ada dua biji ketulan di payudaranya. Anda kena tahu yang ketumbuhan juga berisiko tinggi untuk terjadinya kanser kalau dibiarkan.
Serious cakap, kalau terjadi pada diri sendiri entah apalah yang ada dalam minda dan hati. Mesti rasa down sangat-sangat. Tapi jangan stress! kerana stress salah satu sebab sel-sel kita boleh rosak. So ianya takkan membuat keadaan bertambah baik malahan menjadikan kesihatan dan kesihatan kita bertambah buruk. Kalau boleh elak, sila elak daripada stress!

[DOKTOR SAHKAN KETUMBUHAN DI PAYUDARA HILANG SETELAH 3 MINGGU AMALKAN SUPLEMEN SHAKLEE]
Yakinlah yang setiap dugaan pasti ada jalan penyelesaiannya. Mari kita teruskan pembacaan tentang perkongsian daripada Puan Zamzakidah, ini adalah pengalaman beliau sendiri menempuhi saat duka dan tetap terus positif serta membuat keputusan untuk berikhtiar supaya ketumbuhan tidak merebak dan menjadi lebih serius menjadi Kanser dengan mengamalkan Vivix Shaklee serta teruskan rawatan di hospital.

"Assalamualaikum, Saya Zamzakidah Binti Abdul Hamid ingin berkongsi 1 pengalaman yang tak pernah terjangka oleh fikiran saya pada suatu ketika dulu dan sebagai seorang wanita, sesiapa pun tidak inginkan apa yang pernah saya alami.


Pada Julai 2014, ya pada tahun 2014,sudah hampir 3 tahun perkara ini berlalu. Tapi tak pernah saya lupakan dalan lipatan sejarah kehidupan saya apabila saya telah menerima ujian hebat dengan mengalami simptom-simptom pengidap BARAH PAYUDARA. Allahuakhbar ,betapa dunia saya terasa gelap seketika waktu itu.
Bermula dengan lelehan cecair yang berwarna merah kehitaman yang keluar dari ‘nipple’ payudara sebelah kanan adalah permulaan saya menyedari masalah yang saya hadapi. Bukan cecair biasa, tapi berdasarkan dari warna dan bau cecair tersebut confirm DARAH.Pada yang tak boleh bayangkan macam mana rupanya,saya lampirkan sekali untuk anda.Tanpa rasa sakit atau ada bonjolan disekitar payudara, tetiba boleh jadi macam ni. Boleh bayangkan tak perasaan saya masa tu. Memang sangat panik.
Keesokkan hari, saya terus mendapatkan pemeriksaan di  hospital yang berhampiran untuk mengenalpasti masalah yang saya hadapi walaupun ada perasaan takut jugak sebenarnya. Hasil daripada pemeriksan dan imbasan ULTRASOUND & MAMMOGRAFI yang dijalankan oleh doktor pakar, terdapat 2 ketul ketumbuhan dikesan berada di ‘LOWER & UPPER OUTER  QUADRANT’ di sebelah kanan payudara saya. Doktor terus menetapkan 1 lagi tarikh untuk saya menjalankan ujian BIOPSI  untuk mengambil sampel sebahagian tisu untuk  mengenalpasti jenis ketulan tersebut. Dan hasil ujian  itu, ketulan ketumbuhan pada payudara saya adalah SEL BUKAN DARI KUMPULAN KANSER. Alhamdulillah, tetapi doktor tetap mencadangkan kepada saya untuk menjalankan pembedahan untuk membuang 2 ketul ketumbuhan itu supaya ianya tidak menjadi potensi untuk terjadinya kanser payudara.
Atas pandangan dan nasihat sahabat merangkap upline saya, VIVIX adalah satu-satunya alternatif dan usaha saya untuk mengurangkan risiko menghadapi sebarang kemungkinan sebelum hari pembedahan. Dan setelah hampir 3 minggu konsisten mengamalkan Vivix, hari yang mendebarkan telah tiba. 21 Ogos 2014,sebelum ke dewan bedah saya di bawa sekali lagi untuk membuat pemeriksaan imbasan Ultrasound.
Allahuakhbar !!! Ketumbuhan yang 2 ketul  tu dah tinggal 1..puas doktor mencari mana hilangnya yang seketul lagi.Confirm tak ada!!! Dan yang tinggal 1 sahaja itu pun saiz nya dah kecil dari saiz asal haritu. (tak tau nak react macam mana..tapi nangis jugak la, sebab Allah permudahkan semuanya untuk saya). Jadi, pembedahan tetap di jalankan juga untuk membuang 1 sahaja ketumbuhan yang masih tinggal. Nasib baik la kan, kalau tak mesti kena tebuk 2 tempat. Alhamdulillah, saya selamat menjalani pembedahan yang tak sampai 1 jam pun operasinya .
Inilah Shaklee Story saya untuk tatapan semua. Untuk yang masih ragu-ragu dengan Vivix Si Tonik Ajaib, ini adalah kisah benar saya bersama Vivix. Bagaimana Vivik membantu saya menghadapi saat-saat kemurungan saya untuk seketika. Dan Vivix juga lah yang membuat saya kembali tersenyum gembira. Untuk membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh, Vivix adalah pilihan yang terbaik.
Terima Kasih Vivix Terima Kasih Shaklee."

Untuk terus membeli Vivix Shaklee, sila klik :


Untuk sebarang pertanyaan berkaitan produk Shaklee dan peluang perniagaan yang ditawarkan oleh Shaklee, boleh terus menghubungi Cikta.


Puan Masita Hassan.
Call / sms / WhatsApp :  +6012-7652258
Email : masitahassan86@gmail.com
Fanpage : Vitamin Keluarga Anda Johor Bahru
Facebook : Masita Hassan


Cara Selamat Hilangkan Kesan Lecuran Pada Anak Dengan Berkesan.


Ibu bapa mana yang tidak risau jika anaknya melecur terkena sesuatu yang panas. Mari ikuti kisah testimoni herbal blend ini.



[LUKA AKIBAT MELECUR PADA TANGAN ANAK BERANSUR SEMBUH SELEPAS DISAPU KRIM HERBAL BLEND SHAKLEE]

.

Anak adalah anugerah Allah. Bila si anak terluka sikit, pedihnya hati ibu susah untuk diungkapkan. Lagi-lagi apabila ianya berlaku ketika kita tidak bersama mereka.
.

Saya bekerja dan anak tinggal bersama babysitter. Luluh hati bila dimaklumkan oleh babysitter tangan anak saya iaitu Izzah (setahun dua bulan) melecur terkena kuah panas. 
.

Saya ikhtiar, sapukan Herbal Blend Shaklee serta merta. Hari keempat sapu, saya dan suami agak resah sebab nampak luka makin basah. Tapi atas nasihat upline Shaklee saya iaitu Nur Salwa menyarankan untuk terus sapu Herbal Blend tersebut, kami teruskan. Anak pun selesa. Krim yang selamat dan tidak memedihkan. 
.

Alhamdulillah. Semakin hari semakin cantik kulit Izzah. Ternyata krim Herbal Blend Shaklee sesuai untuk mengubati kulit Izzah yang melecur terkena kuah panas. Tragedi yang pedih tapi lega apabila melihat kulit Izzah pulih seperti biasa. 
.

Herbal Blend Shaklee harga mampu milik dan beri kesan yang terbaik. 
.

Satu Rumah Satu Herbal Blend.


Untuk terus membeli krim yang bagus dan terbaik ini, sila klik :

Untuk sebarang pertanyaan berkaitan produk Shaklee dan peluang perniagaan yang ditawarkan oleh Shaklee, boleh terus menghubungi Cikta.



Puan Masita Hassan.
Call / sms / WhatsApp :  +6012-7652258
Email : masitahassan86@gmail.com
Fanpage : Vitamin Keluarga Anda Johor Bahru
Facebook : Masita Hassan

Bebaskan Diri Dari Masalah Buasir Dengan Berkesan.


Merasai pengalaman sembelit sahaja sudah merasa serik, inikan pula buasir. Ramai yang menderita kerananya tetapi oleh kerana perasaan malu, didiamkan sahaja. Jom kenali apa itu buasir dan bebaskan diri dari masalah buasir dengan berkesan secara semulajadi.


Jenis-jenis Buasir.

Terdapat Dua jenis buasir yang utama iaitu :

1) Buasir Luar. 
Ianya berlaku di bawah kulit, di luar pembukaan dubur. Ianya mungkin akan menyebabkan sakit dan rasa gatal, terutamanya semasa proses pembuangan air besar.

2) Buasir Dalam. 
Buasir jenis ini berlaku pula di bahagian dalam rektum. Kebiasaannya ianya tidak menyebabkan rasa sakit. Penderita buasir hanya akan menyedari masalah yang dihadapinya apabila terdapat darah keluar daripada duburnya.
4 peringkat Buasir
4 peringkat yang menggambarkan tahap keseriusan penyakit tersebut adalah seperti :


Peringkat Pertama
-      - Berlaku pendarahan dan bengkak menonjol keluar.

Peringkat Kedua
-     -  Disebabkan oleh pergerakan usus, bengkak akan terkeluar tetapi secara spontan akan kembali ke dalam saluran dubur.

Peringkat ketiga
-      - Keadaan yang sama seperti peringkat kedua, tetapi bengkak tersebut hanya akan masuk ke dalam setelah di tolak masuk secara fizikal.

Peringkat Keempat
-      - Darah pekat akan keluar menyebabkan rasa sakit dan susah untuk meneran. Usus akan berada di luar kawasan dubur.

Penyebab Buasir

Antara penyebab terjadinya masalah buasir
1.    Kurang minum air masak atau mineral


2.    Kurang pengambilan makanan yang berserat seperti sayur-sayuran dan  buah-buahan.
3.    Selalu mengangkat barangan berat
4.    Duduk terlalu lama ketika membuang air.
5.    Sering bertangguh atau menahan keinginan untuk membuang air besar.

Punca Buasir

Buasir kerap dikaitkan dengan masalah sembelit. Sembelit yang berterusan dikatakan antara punca utama yang menyebabkan buasir berlaku. Tetapi tahukah anda selain sembelit, buasir juga boleh berpunca daripada :


1.    Meneran berlebihan ketika buang air.
2.    cirit birit
3.    Pekerjaan yang membabitkan posisi duduk atau berdiri dalam tempoh yang lama.


4.    Masalah Obesiti, kehamilan dan proses melahirkan anak.
  
Panduan Bagi Membantu Mencegah Masalah Buasir

Panduan yang boleh diamalkan untuk mencegah masalah buasir adalah seperti:
1.    Minum air masak atau mineral secukupnya. Sekurang-kurangnya 1.5 hingga dua liter sehari.
2.    Kurangkan pengambilan daging merah kerana ianya boleh menyebabkan sembelit.
3.    Makan makanan yang seimbang dengan mengambil makanan tinggi serat, bijirin, buah-buahan serta sayur-sayuran.
4.    Kurangkan pengambilan makanan segera (fast food). Jika makan di luar rumah pilih makanan yang mengandungi serat tinggi dan segar.


5.    Elakkan memakan makanan yang boleh me­nyebabkan gangguan pada proses pembuangan air seperti makanan pedas atau berempah.
6.    Mandi dengan air suam untuk kurangkan rasa sakit dan gatal dikawasan dubur.
7.    Gunakan ais untuk membantu bengkak surut, atau duduk di dalam besen berisi air garam.

Dan anda dinasihati untuk segera berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan lanjut jika masalah buasir ini berterusan, sembelit teruk, darah dalam najis atau terdapat gangguan pada dubur sehingga menyebabkan ketidakselesaan.

Set Cadangan Untuk Masalah Buasir.

Vivix 


Resverastrol yang terkandung didalamnya membantu memperbaiki sel sehingga ke peringkat DNA. Anda perlu tahu, jika Sel dalaman badan sihat maka anda juga akan sihat. Vivix juga sesuai diambil bagi mereka yang menjalani pembedahan. Vivix Shaklee dapat membantu anda menjadi lebih sihat secara keseluruhan.

Alfalfa


Ianya bersifat alkali dan sangat sesuai dijadikan sebagai agen detox untuk membersihkan bahagian dalaman terutamannya usus dan melegakan tekanan kepada rektum.

Omega Guard


Ianya membantu mengurangkan bengkak pada rektum akibat tekanan ke atas otot dubur dan kawasan yang sakit atau bengkak.

Ostematrix


Membantu mengelakkan sembelit, memelihara usus dan melancarkan pembuangan air besar.

Herblax


Herblax adalah kombinasi herba yang boleh digunakan secara tradisional untuk melegakan masalah sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.

Sekiranya Anda mempunyai sebarang pertanyaan mengenai Set cadangan untuk masalah buasir ini. Sila hubungi Cikta. Cikta merupakan Pengedar Shaklee yang sah berdaftar sejak tahun 2013.


Puan Masita Hassan.

Call / sms / WhatsApp :  +6012-7652258
Email : masitahassan86@gmail.com
Fanpage : Vitamin Keluarga Anda Johor Bahru
Facebook : Masita Hassan




2 Cara Untuk Memulihkan Badan Yang Lumpuh Akibat Strok Dengan Selamat Dan Berkesan.


Pernah tak terlintas di fikiran sekiranya diri sendiri atau orang yang tersayang diserang penyakit yang dinamakan strok. Adakah kita akan membiarkan sahaja atau berusaha untuk ikhtiar membantu?


Mungkin ramai yang sudah tahu apa itu penyakit strok atau dalam bahasa lain serangan angin ahmar. Entry kali ini Cikta mahu berkongsi serba  sedikit tentang penyakit Strok ini dan produk yang mungkin dapat membantu pesakit untuk sihat semula. Dan Cikta berharap mudah-mudahan artikel Cikta ini dapat membantu member sedikit sebanyak maklumat kepada mereka yang memerlukan. In shaa Allah.

Strok adalah merupakan suatu gangguan fungsi otak yang terjadi secara mendadak, ianya disebabkan oleh gangguan pembuluh darah di otak dan hakikat yang perlu kita tahu adalah strok ini boleh mengakibakan kematian. 

Jenis-jenis Strok.

1.   Ischemic


Stroke jenis ini akan terjadi apabila salur darah ke otak tersumbat. Salur darah ini tersumbat kebiasaannya disebabkan oleh ketulan darah atau apabila ada arteri yang mula sempit kerana dipenuhi dengan kolestrol dan benda-benda berlemak lain yang melekat pada dinding salur darah.

2.   Hemorrhagic


Stroke hemorrhagic ini pula berlaku disebabkan salur darah pecah, darah terkeluar dari salur darah dan membunuh sel otak. Punca utama adalah tekanan darah tinggi.

Apabila di serang stroke, kebiasaannya sebelah badan pesakit akan lumpuh. 
Jika bahagian otak sebelah kanan yang diserang stroke:
1. Bahagian badan sebelah kiri akan lemah dan mungkin ada yang lumpuh
2. Mengalami masalah penglihatan dan masalah ingatan
Dan jika bahagian otak sebelah kiri yang diserang stroke:
1. Bahagian badan sebelah kanan akan lemah
2. Mengalami masalah untuk membaca, bercakap dan menyelesaikan masalah.
Cara Pulihkan Badan Lumpuh Akibat Stroke

Selain konsisten dengan ubat yang diberi oleh doktor, terdapat 2 cara lain yang sangat membantu dan bagus untuk di amalkan bagi ikhtiar memulihkan bahagian badan yang lemah atau lumpuh akibat stroke.
1.   Senaman


Untuk memastikan tangan dan kaki pesakit kembali bergerak, pesakit digalakkan rajin melakukan senaman yang ringan. Apabila rajin membuat pergerakan, otot yang lemah akan menjadi kuat dan pengaliran darah akan bertambah lancer in shaa Allah.
Menurut kajian, senaman juga dapat membantu dalam mengurangkan kemurungan yang dihadapi oleh pesakit stroke. Digalakkan penjaga kepada pesakit stroke untuk membantu pesakit menggerakkan anggota badan yang lemah. Tapi pastikan anda rujuk doktor sebelum melakukan senaman ringan.
2.   Vivix sebagai makanan tambahan


Bagaimana Vivix Boleh Membantu Memulihkan Stroke?

1) Vivix membantu melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang typo, rosak,mati, abnormal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari
2) Vivix membantu mengaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot oleh itu  mengalakkan sel menjadi sihat semula
3) 4 bahan utama yang terkandung didalamnya membantu menggalakkan pertumbuhan semula mitokondria (iaitu penjana tenaga) dalam setiap sel tubuh kita
4) Ramuan Vivix adalah 10 kali ganda lebih kuat dari resveratrol yang sangat membantu keutuhan sel dan meningkatkan hayat sel
5) Vivix membantu menurunkan kolestrol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolestrol LDL(Kolestrol jahat). Oksidasi LDL ini menyebabkan serangan kardiovaskular dan jantung
6) Ramuan Vivix sangat tinggi anti-oksidan yang membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh
7) Ramuan Vivix sangat membantu dalam pengawalan tekanan darah, menurunkan kolestrol malah membantu dalam pengekalan berat badan ideal

Jadi jangan cepat putus harapan. Banyakkan berdoa dan berusaha sambil berikhtiar untuk mendapatkan kesembuhan semula. Dan yang paling penting tawakal kepada Allah. Allah yang akan menyembuhkan segala penyakit di dalam dunia ini. Hanya dengan izinNya. Anda boleh menonton video testimoni ini. In shaa Allah ianya membantu jika anda memerlukan.





Sekiranya anda ingin membeli Vivix Shaklee secara terus boleh klik disini :

Dan jika anda mempunyai sebarang soalan atau pertanyaan tentang Vivix atau produk Shaklee yang lain. Anda boleh menghubungi Cikta. Jangan risau Cikta merupakan pengedar Shaklee yang sah. Anda juga mungkin dapat jimat dengan mendaftar ahli secara percuma. Tanya Cikta.


Puan Masita Hassan.
Call / sms / WhatsApp :  +6012-7652258
Email : masitahassan86@gmail.com
Fanpage : Vitamin Keluarga Anda Johor Bahru
Facebook : Masita Hassan