Cara Merawat Masalah Jeragat Dari Dalaman Dan Luaran Sesuai Serta Berkesan Kepada Semua


Bila tengok cermin ada sahaja yang tak kena. Lagi-lagi bila umur dah naik ke angka 3 ni kan? Kalau dulu jerawat malu-malu nak timbul sebab kulit bukan jenis berminyak. Nampak flawless sahaja. Bahagia rasanya. Tapi bila usia dah meningkat kulit jenis  tidak berminyak  yang menjadi pujaan hati  tiba-tiba naik jeragat. Kulit kering dan matang memang diantara yang senang naik jeragat tau. Mari cari jalan penyelesaian untuk masalah jeragat ini.


Punca-punca Terjadinya Jeragat.

Mari kita ambil tahu serba sedikit berkenaan punca terjadinya jeragat. Moga dengan sedikit ilmu ini boleh membantu anda dan mereka yang memerlukan untuk mengelakkan kulit daripada risiko menghadapi jeragat yang degil ini. Jika Anda memang sudah mempunyai masalah jeragat mungkin Anda boleh memudarkan dan menghilangkannya sedikit demi sedikit. In shaa Allah.

Antara puncanya ialah:

1. Sinaran Matahari


Sinaran matahari amat diperlukan dalam kehidupan seharian. Tapi jika Anda terlalu terdedah dibawah teriknya ia boleh menyebabkan kerosakan kepada sel kulit.

Untuk pengetahuan semua, sinaran matahari mengandungi sinar Ultra Violet (Uv) yang berbahaya.

-   Uv A (Aging) – Ianya akan membuatkan kulit kita akan kelihatan lebih tua.
-   Uv B (Burn) – Ianya akan menyebabkan melanin keluar bagi melindungi lapisan kulit dari sinaran uv itu tadi dan menjadikan kulit menjadi gelap seperti terbakar.
-   Uv C (Cancer) – Jika terlalu lama terdedah kepada sinaran uv kita juga berisiko untuk mendapat kanser kulit.

Penghasilan yang dinamakan melanin adalah untuk melindungi lapisan kulit jika terlalu lama terdedah dengan sinaran uv yang boleh mengakibatkan masalah kanser itu tadi yang menyebabkan berlakunya masalah jeragat. Jadi kita perlu mengelakkan pendedahan terlalu lama secara langsung dengan cahaya matahari jika ingin mengelakkan masalah jeragat.

2. Proses Kehamilan

Kebiasaannya ibu-ibu didalam tempoh kehamilan akan mengalami banyak masalah berkaitan kulit. Ini disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak stabil. Jadi ibu hamil adalah sangat disarankan untuk mengambil nutrisi secukupnya dalam pemakanan seharian bagi memastikan kulit sentiasa sihat. Masalah yang biasa dihadapi oleh ibu hamil adalah seperti kegatalan, rekahan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat.

Sesetengah orang, masalah jeragat hanya akan timbul semasa hamil dan akan pudar serta hilang selepas proses bersalin. Tetapi perlu diingatkan ramai juga yang terus menghadapi masalah jeragat ini payah untuk pudar dan hilang walaupun sudah melahirkan.

3. Rawatan berkait dengan hormon

Menurut kajian yang dijalankan, kebanyakkan wanita yang menjalani rawatan hormone atau mengambil perancangan untuk jarakkan kehamilan tidak kiralah diambil dalam bentuk pil, suntikkan atau tanaman banyak mengalami masalah jeragat. Masalah jeragat ini adalah disebabkan hormon yang tidak stabil.

4. Ubat- ubatan


Pengambilan pelbagai jenis ubat yang memberi kesan sampingan pada keupayaan kulit bagi merawat dan menghasilkan sel baru yang sihat dan aktif.

5. Wangian dalam produk.

Kandungan wangian dalam produk seperti dalam pewangi badan, kosmetik atau pewangi pakaian misalnya menjadi penyebab tindak balas ‘phototoxic‘. Ianya juga adalah diantara punca terjadinya masalah jeragat yang kronik.

6. Hypothyroidism


Ianya juga dikenali sebagai keadaan dimana paras hormon tiroid menjadi rendah. Masalah ini akan berlaku apabila kelenjar tiroid tidak lagi berfungsi secara optimum sehingga hormon tidak dapat dikeluarkan secukupnya. Boleh baca mengenai hipotiroid disini

Radian 4 Set Cadangan Untuk Memudarkan Jeragat.


Energizing Soy Protein (ESP)
Dihasilkan daripada soya Non-GMO iaitu sumber protein berkualiti yang berfungsi membantu dalam pembinaan sel yang sihat. Bila sel baru yang sihat dihasilkan jeragat akan memudar dan hilang. Menjadikan kulit cantik dari dalam.

GLA Complex
Untuk membantu kulit bebas dari cela. Membantu melembabkan kulit dan Ianya lebih kepada menyelesaikan masalah berkaitan hormon.

Collagen Powder
Membantu menjadikan kulit rasa dan kelihatan lebih muda. Apabila usia meningkat collagen yang dihasilkan dalam badan akan mula berkurangan jadi ianya membantu memberi kesan kepada kulit supaya lebih anjal dan tegang.

Sustained Release Vitamin C
Untuk menjadikan kulit tidak kusam dan lebih berseri . Ianya membantu melindungi kulit daripada pencemaran serta kerosakan akibat radikal bebas disekeliling kita.

Set Skincare Youth Bantu Memudarkan Jeragat Dari Luar


Rangkaian skincare Youth bebas bahan kimia bahaya dan menjadikan jeragat anda pudar. 100% berkesan keatas semua yang mengamalkannya seawal 3 hingga 7hari.

Luminous Gel Oil Cleanser


Ianya adalah 3 dalam 1, tidak mengandungi buih, mempunyai pH yang seimbang, menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga bagi menghaluskan dengan lembut, menyucikan dan menyediakan kulit anda untuk langkah seterusnya.

Bahan-bahan utama:
Vital Repair+, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau yang Menghaluskan kulit.

Perfecting Skin Toner

Membebaskan kulit anda daripada sel-sel mati dan ejen pencemaran dipersekitaran. Membersihkan sel kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi bersama campuran vitamin penting, polifenol dan bahan-bahan botanikal yang telah dipatenkan untuk kulit yang lebih berseri.

Bahan-bahan utama:
Vital Repair+, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau yang Menghaluskan kulit.

Youth Activating Serum

Mengandungi 10kali ganda bahan aktif untuk memulakan langkah pembaharuan sel yang kritikal. Ianya terdiri daripada campuran vitamin, polifenol dan Youth Complex yang berkesan, ianya dapat menggalakkan penghasilan kolagen dan pembaharuan pada peringkat sel, membuatkan kulit anda nampak dan menjadi lebih muda, mencapai keremajaan serta keserian terunggul.

Bahan-bahan utama:
Youth Complex dengan Apple Cell, Lotus Japonicus, Vitamin A

Age Defense Moisturiser - Spf 50

Adalah merupakan perlindungan untuk kulit. Bukan sahaja daripada sinaran matahari tetapi ianya adalah pelindung matahari berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB. Vitamin dan nutrien botani yang terkandung didalamnya membantu melembapkan kulit dan menambahbaik penampilan kulit secara menyeluruh.

Bahan-bahan utama:
SPF 50, Vital Repair + Complex, Muscadine Grape Extract

Advanced Renewal Night Cream - Light

Ekstrak Alga Marin, Muscadine Grape dan Lotus Japonicus digabungkan serta anti-oksida yang lain berfungsi bagi menggalakkan proses pembaharuan sel kulit anda semasa anda tidur. Campuran botanikal khas membantu merangsang penghasilan kolagen dan elastin, membuatkan kulit anda akan kelihatan lebih muda, licin dan cerah.

Bahan-bahan utama:
Vital Repair + Complex, Schisandra Chinesis, Lotus Japonicus

Radiance C + E

Dos sebanyak 20% vitamin C tulen yang berpaten dan vitamin E serta ekstrak sel raspberi didalamnya berfungsi bagi membantu menegang, mencerah dan mengurangkan kehadiran garisan halus dan kedutan.

Radiance C+E dapat membantu mengurangkan tompok usia, melicinkan tekstur kulit dan memperbaiki tona kulit secara keseluruhan.

Malahan kapsul ini juga dihasilkan berasaskan tumbuh-tumbuhan, vegan, 100% biodegradasi dan diforumulasikan tanpa bahan pengawet. Yang penting anda tidak perlu rasa bersalah untuk membuangnya kerana ianya tidak menyebabkan pencemaran dan akan mereput kerana dibuat berasaskan bahan semulajadi.

Bahan-bahan utama:
20% Vitamin C Tulen, Vitamin E, Raspberi.

Testimoni.





Sekiranya anda berminat atau mempunyai sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee. Bolehlah terus menghubungi Cikta. Cikta merupakan pengedar Shaklee yang sah di Malaysia sejak 2013 lagi.


Puan Masita Hassan.

Call / sms / WhatsApp :  +6012-7652258
Email : masitahassan86@gmail.com
Fanpage : Vitamin Keluarga Anda Johor Bahru
Facebook : Masita Hassan



Pengalaman Kulit Muka Berjerawat Teruk Akibat Masalah Resdung Dan Cara Merawatinya Dengan Mudah Dan Berkesan.


Masalah Resdung di antara penyakit yang selalu menjadi masalah kepada ramai orang di Malaysia. Ada yang sehingga sanggup menjalani pelbagai jenis rawatan untuk mengatasinya namun masih gagal untuk merawatinya. Ada yang merendah diri kerana jerawat naik diatas muka secara banyak sekaligus apabila tersalah makan.


Boleh Baca lebih lanjut mengenai masalah resdung disini

Pengalaman Kulit Muka Berjerawat Teruk Akibat Resdung

Mari kita ikuti pengalaman Puan Ummi Zainab Muhammad yang mengalami kulit muka yang berjerawat teruk akibat masalah resdung yang dihadapinya sebelum ini.


Saya Ummi Zainab Mohamad, Nama glemer di Fb Ummi Ussi (Cik Zai). Sebelum ini tak pernah kenal apakah itu Shaklee. Tak pernah tahu dan tak pernah diberitahu walaupun saya yang sangat aktif berinternet. Sehinggalah satu hari, saya ke hospital dan diperkenalkan oleh seorang Doktor. Langkah kanan gamaknya masuklah bilik No.1 dan saya menceritakan segala masalah saya kepada doctor tersebut . Tq yer doc !
.
Ok dipendekkan cerita, setelah diperkenalkan melalui flyer shaklee yang doc bagi saya tak mencuba terus sehinggalah saya tengok banyak suplemen di rumah saudara saya. So dia pulak menceritakan kebaikan Shaklee kepada saya. Ingat lagi suplemen first saya cuba adalah Alfalfa Complex.
.
Saya diberitahu Alfalfa Complex ni sesuai untuk penyakit resdung. So saya cubalah. Alhamdulilah memang menakjubkan kegatalan dimuka, hidung, lelangit, telinga kembali berkurang dan sembuh dengan sekelip mata. Kalau dulu saya peruntukkan hampir RM 300.00 untuk settle masalah resdung saya ni (facial muka, berbekam, beli batang rokok resdung) tetapi dengan Alfalfa Compex saya hanya peruntukkan RM 53.75 (harga bukan ahli) yang kuantiti sebanyak 330 biji. Bonusnya lagi masalah keputihan dan masalah dalaman saya semakin pulih dan hilang terus .. Menakjubkan !!!
.
Sejak dari sebotol Alfalfa Complex saya mula yakin bersama Shaklee. Saya semakin rajin google dan mencari input2 dan sharing/testimoni dari pengguna dan kebaikan dari suplemen shaklee.
.
Ok Settle masalah resdung & keputihan. Saya fokus untuk kecantikan kulit muka pula. Muka saya dulu teruk (kusam, bernanah,sensitif, berparut dan berjerawat) .Untuk masalah itu, saya mula mencuba set kecantikan kulit muka. Saya pernah cuba suplemen Esp, Vivix, Vitamin C, Vitamin E, Alfalfa Complex, B-Complex.Omega Guard,Herblax dan set skincare pula saya memilih Skincare Enfuselle (masa itu saya pakai sebab kulit muka teruk) sekarang dah takde jerawat saya kembali setia dengan Set SkinCare Nutriwhite (Kulit dah kelihatan normal dah). Memang banyak saya guna suplemen shaklee tetapi saya tak beli semua sekaligus la. Ada duit saya topup sikit untuk suplemen . Saya laburkan untuk diri saya sendiri. Semua BERJAYA kerana saya KOSISTEN guna selama 2 tahun.
.
Alhamdulilah, Allah dah temukan saya dengan suplemen yang sangat berkualiti dengan ujian klinikal yang terbaik dan ia sangat sesuai dengan diri saya. Tahniah untuk diri saya sendiri dan juga untuk berjuta-juta pengguna/testimoni lain yang telah berjaya bersama Shaklee.
.
Yang masih ragu-ragu dengan shaklee . Cuba dulu .. Alami sendiri.. Jangan buat andaian sebelum mencuba. Apa-apapun semoga testimoni ini memberi manfaat pada semua.

Set Cadangan Shaklee Untuk Membantu Merawat Masalah Resdung.


Alfalfa Complex

Ianya mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri
Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutama akibat daripada ekzema, resdung, alergik dan gegata. 

*Pesakit SLE tidak digalakkan ambil Alfalfa.

B Complex

- B6 penting bagi pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badan
- Membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh.
- Membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati.
- Memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress.

Sustained Release Vitamin C

- Bertindak sebagai anti-histamin tanpa perlu kita mengalami side effect dari pengambilan drugs anti-histamin
- Menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh utuk membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol
- Meningkatkan fungsi T-Cell dan Macrophage iaitu Fungsi sistem pertahanan badan, sel darah putih
- Membantu meningkatkan pertumbuhan tisu.  

Nutriferon

Membantu meningkatkan interferon semulajadi badan dan membantu menguatkan tindakbalas imun badan terutamanya jika anda bekerja dalam persekitaran yang  berhabuk, jerebu dan tidak sihat.

Sangat digalakkan untuk mereka yang telah mengalami jangkitan kuman dan mempunyai simptom resdung yang agak kronik.

Keistimewaan Vivix Shaklee.

Membantu Memperbaiki DNA.

Setiap hari, tubuh kita akan mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas disekeliling kita) yang menyebabkan proses penuaan begitu cepat berlaku. Vivix Shaklee membantu melambatkan dan melindungi sel DNA  tubuh kita serta melambatkan proses tersebut. Vivix Shaklee sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, iaini bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Membantu memperbaiki tenaga sel.

Semakin tubuh badan kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix Shaklee membantu menguatkan sel tubuh.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan juga sendi.

Semakin berusia, semakin kita akan rasa sakit disana dan sini, ingatan pun semakin pudar. Vivix Shaklee membantu mengembalikan keremajaan.

Kebaikan Vivix Shaklee :

- Membantu menggalakkan penuaan yg sihat – awet muda serta anti-penuaan
- Membantu mengelakkan kanser – merencat sel kanser daripada menjadi semakin serius
- Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
- Membantu mengurangkan kompilasi diabetes atau kencing manis
- Membantu meningkatkan kesihatan arthritis serta menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
- Membantu mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - membantu merawat azhameir
- Membantu merawat penyakit parkinson
- Membantu memulihkan penyakit angin ahmar atau strok.
- Meningkatkan kesihatan imun badan
- Menggalakan kesihatan secara keseluruhan

Set Skincare Youth Sesuai Untuk Masalah Jerawat Akibat Resdung.


Luminous Gel Oil Cleanser

Ianya adalah gabungan 3 dalam 1, tidak berbuih, mempunyai pH yang seimbang, menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk tujuan menghaluskan dengan lembut, menyucikan dan menyediakan kulit anda untuk langkah seterusnya.

Bahan utama:
Vital Repair+, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau yang Menghaluskan.

Perfecting Skin Toner

Membantu membebaskan kulit anda daripada sel-sel mati dan ejen pencemaran disekeliling anda. Membantu membersihkan sel kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi bersama campuran vitamin yang penting, polifenol dan bahan-bahan botanikal dan telah dipatenkan untuk kulit yang lebih berseri.

Bahan utama:
Vital Repair+, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau yang Menghaluskan kulit.

Youth Activating Serum

Ianya mengandungi 10kali ganda bahan aktif bagi memulakan langkah pembaharuan sel yang kritikal. Ianya terdiri daripada campuran vitamin, polifenol dan Youth Complex yang berkesan, ianya dapat menggalakkan penghasilan kolagen serta pembaharuan pada peringkat sel, membuatkan kulit anda nampak dan menjadi lebih muda, mencapai keremajaan serta keserian terunggul.

Bahan utama:
Youth Complex dengan Apple Cell, Lotus Japonicus, Vitamin A

Age Defense Moisturiser - Spf 50

Ianya merupakan pelindung untuk kulit. Bukan sahaja daripada bahaya sinaran matahari tetapi ianya adalah pelindung matahari berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB. Vitamin dan nutrien botani yang terkandung didalamnya membantu untuk melembapkan kulit dan menambahbaik penampilan kulit secara menyeluruh.

Bahan utama:
SPF 50, Vital Repair + Complex, Muscadine Grape Extract

Advanced Renewal Night Cream - Light

Ekstrak Alga Marin, Muscadine Grape dan Lotus Japonicus digabungkan serta anti-oksida yang lain berfungsi untuk membantu menggalakkan proses pembaharuan sel kulit anda semasa anda sedang tidur. Campuran botanikal khas membantu merangsang penghasilan kolagen dan elastin, membuatkan kulit anda akan kelihatan lebih muda, licin dan cerah berseri.

Bahan utama:
Vital Repair + Complex, Schisandra Chinesis, Lotus Japonicus

Radiance C + E

Dos sebanyak 20% vitamin C tulen didalam setiap kapsul yang berpaten dan vitamin E serta ekstrak sel raspberi didalamnya berfungsi untuk membantu menegang, mencerah dan mengurangkan kehadiran garisan halus dan kedutan.

Radiance C+E dapat membantu mengurangkan tompok usia, melicinkan tekstur kulit serta memperbaiki tona kulit secara menyeluruh.

Malahan sarung kapsul ini juga dihasilkan berasaskan tumbuh-tumbuhan, vegan, 100% biodegradasi dan diforumulasikan tanpa bahan pengawet. Yang penting anda tidak perlu rasa bersalah untuk membuangnya kerana ianya tidak menyebabkan pencemaran alam sekitar dan akan mereput kerana dibuat berasaskan bahan semulajadi.

Bahan utama:
20% Vitamin C Tulen, Vitamin E, Raspberi.

Testimoni.



Sekiranya anda berminat atau mempunyai sebarang pertanyaan juga kemusykilan mengenai produk Shaklee. Bolehlah terus menghubungi Cikta. Cikta merupakan pengedar Shaklee yang sah di Malaysia sejak 2013 lagi.

Puan Masita Hassan.
Call / sms / WhatsApp :  +6012-7652258
Email : masitahassan86@gmail.com
Fanpage : Vitamin Keluarga Anda Johor Bahru
Facebook : Masita Hassan

Tips Mengelakkan Masalah Jerawat Pasir Secara Semulajadi Tanpa Bahan Kimia Bahaya Dengan Mudah Serta Berkesan.


Masalah Jerawat pasti membuatkan kita tidak selesa dan menyebabkan kurang keyakinan diri. Tidak kiralah lelaki atau perempuan masalah jerawat tidak mengira jantina.


Jenis-Jenis Jerawat

Sebenarnya jerawat mempunyai banyak jenis, Antara jenis yang biasa dialami adalah seperti:

1. Jerawat Batu
2. Jerawat Biasa
3. Jerawat Pasir


Kali ini Cikta ingin berkongsi serba sedikit mengenai jerawat Pasir. Jerawat pasir adalah jenis jerawat dengan ukuran sangat kecil dan tumbuh dalam jumlah yang banyak. Jerawat ini kebiasaannya akan tumbuh di dahi, di pipi, juga di punggung. Jerawat pasir sangat mengganggu penampilan Anda. Selain itu, tekstur kulit juga akan menjadi kasar disebabkan jerawat ini.

Punca Jerawat Pasir

Seperti yang kita tau, faktor tumbuhnya jerawat jenis ini sebenarnya mempunyai pelbagai punca dan faktor tetapi antara punca yang utama dan selalu menyebabkan jerawat adalah kerana:

1. Penggunaan Kosmetik Yang Tidak Sesuai
Penggunaan produk kosmetik yang tidak sesuai boleh menyumbang kepada jerawat jenis ini terutamanya produk kosmetik yang mempunyai kimia yang berbahaya yang mana mungkin menjadikan kulit anda sensitif.

2. Keadaan Hormon Yang Tidak Stabil
kabiasaannya berlaku kepada golongan remaja dan ibu-ibu mengandung yang mana golongan ini mengalami perubahan hormon atau hormon tidak stabil

3. Mengabaikan Kebersihan Kulit
Kulit yang sering terdedah kepada persekitaran yang tidak bersih seperti habuk dan asap juga menyumbang kepada masalah jerawat pasir sekiranya tidak dibersihkan mengikut kesesuaian.

4. Pengambilan Ubat Tertentu

5. Tabiat memicit Jerawat
Tabiat ini boleh menyebabkan kuman pada jerawat tersebut berpindah kepada permukaan lain jika tidak dibersihkan dengan betul selain menyebabkan parut jerawat.

6. Cara mencuci muka salah


Mencuci muka perlu sekurang-kurangnya 2 kali sehari dengan melakukan urutan keatas pada seluruh muka bukan sekadar membersihkan muka dengan mencuci muka dan bilas. Urutan keatas adalah kerana pori kita menghadap kebawah, dengan urutan keatas dapat membersihkan hingga ke dalam pori.

7. Liang pori tersumbat
Liang pori yang tersumbat dengan jumlah yang banyak inilah yang membentuk jerawat pasir. Pemakaian bedak atau alas mekap mestilah di buat secara daripada atas ke bawah supaya liang pori tidak tersumbat.

Cara Boleh Dibuat Bagi Mengelakkan Masalah Jerawat Pasir.

Antara cara yang boleh dilakukan untuk mengelakkan masalah jerawat pasir adalah seperti:

1. Minum air kosong secukupnya (mengikut keperluan badan)
2. Bersenam secara konsisten untuk melancarkan peredaran darah
3. Mencuci muka dengan cara yang betul sekurang-kurangnya 2 kali sehari
4. Elakkan tabiat memicit jerawat
5. Elakkan menyentuh muka dengan tangan yang tidak bersih
6. Amalkan pengambilan makanan berkhasiat seperti buah-buahan & sayur-sayuran yang mempunyai kandungan vitamin serta elakkan makanan bermiyak secara berlebihan

Set Radiant 4 Penyelamat Kulit.



Energizing Soy Protein (ESP)

Berfungsi bagi membantu mencantikkan kulit dari dalam. Daripada soya Non-GMO iaitu sumber protein berkualiti yang berfungsi membantu dalam pembinaan sel yang sihat. Bila sel baru yang sihat dihasilkan jeragat akan memudar dan hilang.

GLA Complex
Untuk membantu kulit bebas daripada cela. Ianya membantu melembabkan kulit dan menyelesaikan masalah berkaitan hormon.

Collagen Powder
Berfungsi untuk membantu menjadikan kulit lebih muda. Apabila usia telah meningkat collagen yang dihasilkan dalam badan akan makin berkurangan jadi ianya membantu memberi kesan kepada kulit supaya lebih anjal dan tegang.

Sustained Release Vitamin C
Berfungsi untuk menjadikan kulit lebih berseri-seri . Ianya membantu melindungi kulit daripada pencemaran serta kerosakan akibat radikal bebas disekeliling kita.


Testimoni.




Set SkinCare Youth Bebas Cela.


Rangkaian skincare Youth yang bakal dipasarkan March ini adalah produk penjagaan kulit  daripada Shaklee yang akan menggantikan rangkaian skincare Nutriwhite dan Enfuselle. Ini akan membuatkan ramai wanita tidak dapat tidur malam dengan tenang.


Skincare Youth adalah merupakan produk yang lebih bagus daripada semua produk kecantikan dipasaran. Ianya mengambil masa selama 8tahun untuk dihasilkan. Lama kan 8tahun? Ini adalah untuk memastikan Ianya yang terbaik diantara yang terbaik. Makan masa lama sedikit tidak mengapa, janji pengguna puas hati.

Skincare Youth hanya mengandungi kandungan semulajadi, tanpa sebarang bahan pengawet, bebas daripada bahan kimia dan dijamin 100% BERKESAN. Kajian menunjukkan 100% orang yang telah mencuba Youth ini akan mengalami perubahan dalam 3 hingga 7hari. Dan 2/3 daripada mereka yang mencuba nampak muda 10tahun dari usia sebenar. Jom try.

"100% PROVEN WITHOUT COMPROMISE"

Testimoni Youth.






Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkenaan produk Shaklee. Sila hubungi Cikta. Cikta adalah pengedar shaklee yang sah sejak 2013.


Puan Masita Hassan.
Call / sms / WhatsApp :  +6012-7652258
Email : masitahassan86@gmail.com
Fanpage : Vitamin Keluarga Anda Johor Bahru
Facebook : Masita Hassan