Ovary Cyst Dan Rawatannya

05:16 2 Comments A+ a-

Apa Itu Cyst?


Cyst ialah sejenis ketumbuhan atau kantung tidak normal yang terbentuk di mana-mana organ dalam badan manusia. Tetapi cyst biasanya berlaku pada wanita, dikatakan 3 daripada 10 wanita dewasa menghadapi masalah ini. Ianya seperti bola yang mengandungi air atau bendalir berada dalam ovari. Ianya normal physiology bagi wanita yang subur kerana kelompong ini mengandungi telur wanita. Namun jika ianya tidak menetas dan saiznya melebihi 2cm maka ianya dinamakan ovarian cyst. Jika saiznya melebihi 5cm, Pembedahan akan dicadangkan.


Penyebab Kepada Kejadian Cyst.

1. Hormon Estrogen Yang Berlebihan

Jika hormon estrogen dan progesterone dalam badan tidak seimbang, maka anda akan lebih berisiko mendapat penyakit ini. Ini kerana, sel cyst bergantung kepada estrogen dalam badan. Keadaan ini akan menjadi sangat ketara pada mereka yang mengalami masalah PCOS yang boleh menyebabkan infetiliy (kemandulan).

Penggunaan pil perancang keluarga juga boleh menyebabkan ketidakseimbangan hormon estrogen dan boleh mengaktifkan pertumbuhan cyst.

2. Xenoestrogen Berlebihan Dalam Badan

Phytoestrogen & Xenestrogen merupakan “estrogen sintetik” yang biasa terdapat di sekeliling anda, seperti makanan, air, kimia dari indusri pertanian dan penternakan. Dalam kata lain ianya adalah estrogen palsu dalam badan.
Phytoestrogen & Xenestrogen yang berlebihan juga boleh meransang dan menganggu fungsi estrogen dalam badan.

3. Masalah Obesiti

Lemak yang berlebihan dalam badan akan mengaktifkan sistem yang dipanggil “Endocanabinoid System”. Sistem ini akan mengganggu fungsi-fungsi hormon yang lain dan boleh menyebabkan radang yang tinggi dalam badan. Hal ini bukan sahaja menyebabkan ketumbuhan cyst, malah berisiko untuk mendapat pelbagai jenis kanser.

4. Genetik atau Keturunan

Jika anda mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai penyakit cyst, maka anda juga mempunyai risiko untuk menghidapinya.

Makanan Yang Menyebabkan Cyst Membesar

Bagi mereka yang menghidapi Cyst anda dinasihatkan supaya mengelakkan beberapa jenis makanan yang menjadi penggalak cyst untuk membesar adalah seperti :
1. Ayam yang disuntik. Ini kerana ayam yang disuntik dengan hormon estrogen untuk mempercepatkan pembesarannya.
2. Ikan keli atau Gamat. Kerana ianya membantu kesuburan ovari dan menyebabkan cyst membesar dengan cepat.
3. Daging merah seperti daging lembu dan daging kambing.
4. Produk tenusu seperti susu, keju, mentega, majerin dan banyak lagi.
5. Makanan ringan seperti keropok, gula-gula dan banyak lagi.
6. Makanan segera seperti maggi, burger, sosej dan lain-lain lagi.
7. Minuman berkabonat.

Rawatan Bagi Pesakit Cyst

Kebanyakan kes, cyst ini tidak perlu menjalankan pembedahan. Ianya hanya akan dipantau oleh dokor atau pakar. Melainkan jika saiz cyst tersebut membesar melebihi 5cm, mendatangkan masalah yang teruk kepada pesakit seperti kesakitan dibahagian perut, pendarahan, kitaran haid yang tidak teratur ataupun cyst itu menjadi kanser.

Pembedahan hanya akan dilakukan apabila berlakunya perkara-perkara tersebut. Tetapi bagi ovarian cyst kebiasaannya yang tidak mendatangkan masalah kepada pesakit, doktor akan menimbang tara antara risiko dan kebaikan pembedahan. Sebaiknya berbincanglah dengan doktor anda.

Vivix Shaklee Bantu Kecutkan Cyst



Vivix  mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.
Dalam satu kajian klinikal terkini, menunjukkan ramuan aktif Vivix berupaya mengaktikan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap selular.

Ramuan Vivix menunjukkan impak kepada empat mekanisma utama penuaan pada tahap selular seperti melindungi dan membaiki kerosakan DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, menggalakan pembentukan baru mitochondria untuk meningkatkan tenaga didalam sel dan melambatkan pembentukan protein AGE (Advance Glycation End products).

Bagaimana Vivix Kecutkan Rahim
1. Vivix memmbantu meningkatkan tenaga dan menurangkan keletihan
2. Membantu meningkatkan metabolism
3. Membantu badan mengekalkan imun yang sihat
4. Satu antioksidan yang kuat yang membantu melawan radikal bebas berbahaya
5. Membantu mengurangkan keradangan
6. Menandungi khasiat polifenol (anti-oksidan dan sel anti-penuaan) semulajadi yang tinggi
7. Vivix bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA

Testimoni Pesakit Cyst Dengan Vivix






 Untuk terus membeli Vivix Shaklee :


Untuk Sebarang pertanyaan mengenai Produk Shaklee, bolehlah terus menghubungi Cikta. Cikta merupakan Pengedar sah Shaklee.


Puan Masita Hassan.
Call / sms / WhatsApp :  +6012-7652258
Email : masitahassan86@gmail.com
Fanpage : Vitamin Keluarga Anda Johor Bahru
Facebook : Masita Hassan

Petua Melegakan Masalah Tonsil Dan Cara Merawatnya.

03:26 2 Comments A+ a-

Perasan tak sejak cuaca tak menentu, sekejap hujan sekejap panas. Kerap pula sakit tekak. Kadang itu sampai nak makan pun perit sangat rasanya. Rasa nak demam pun ada.


Bila nganga depan cermin, ada macam bonggolan di kiri kanan tekak. Nampak merah dan bengkak pula. Ini menunjukkan anda juga sedang mengalami keradangan tonsil atau dikenali sebagai ‘tonsilitis’. Dua gumpalan di hujung tekak ialah tisu limfoid yang berfungsi seperti penapis daripada bakteria dan kuman supaya tidak memasuki saluran pernafasan yang menyebabkan jangkitan.

Tonsilitis ini kebiasaannya berlaku pada usia kanak-kanak, tetapi ada juga sesetengahnya akan berlarutan sehingga meningkat dewasa. Jangan risau kerana ianya normal dan boleh diubati dalam masa 7 hingga ke 10 hari.

Ada beberapa petua yang boleh diamalkan untuk mengurangkan bengkak tonsil dengan menggunakan ramuan yang sedia ada di rumah anda.

Petua Mengurangkan Sakit Tekak.

1. MADU


Madu megandungi gula semulajadi, ianya juga mempunyai pelbagai khasiat seperti antibakteria dan antiradang. ianya mampu melegakan kesakitan dan mengurangkan rasa bengkak. Cara penyediaannya adalah dengan mencampurkan 4 sudu teh madu dengan satu suku sudu garam serta perahan sebiji limau kasturi. Kacaukan dan minum 2 hingga ke 3 kali sehari untuk kesan lebih cepat.

2. KUNYIT


Cara penyediaannya, campurkan susu panas dengan campuran sesudu kunyit serbuk untuk meredakan sakit tekak. Amalkan 2 kali sehari untuk kelegaan segera. Kandungan yang ada pada kunyit mampu melawan pembiakan bakteria serta virus yang menyumbang kepada jangkitan. Bengkak juga in shaa Allah akan surut dengan pengambilan kunyit kerana ianya membantu menguatkan sistem imun tubuh.

3. AIR GARAM


Ramai doktor gigi yang mencadangkan berkumur air garam bagi meningkatkan kesihatan oral secara menyeluruh termasuklah tekak. Kerana kebaikan garam yang didapati berkesan untuk mengurangkan perit di tonsil akibat kepedihan dan bengkak lebih-lebih lagi ketika ingin makan dan minum. Caranya adalah dengan mencampurkan 1 sudu garam dalam secawan air suam. Kumur tiga kali sehari bagi kesan yang cepat.

4. LEMON

Lemon memiliki kandungan nutrien yang tinggi  seperti antivirus, antiradang dan antibakteria. Bahan utama dalam lemon iaitu vitamin C pula dapat menguatkan sistem pertahanan tubuh bagi melawan sesuatu penyakit. Cara penyediaannya adalah dengan menyediakan air suam yang ditambah dengan perahan sebiji lemon, secubit garam dan sesudu madu. Amalkan dua kali sehari untuk kesan yang optimum.

5. HALIA


Sering digunakan sebagai petua secara turun temurun untuk pelbagai jenis penyakit termasuklah sakit tekak yang berpanjangan. Kandungan antibakteria dan antiradangnya yang aktif dapat mengurangkan rasa sakit dan bengkak. Cara penyediaannya ialah didihkan secawan air dengan sesudu halia parut. Selepas didih, biarkan selama 10 minit dan sedia untuk diminum.

6. KULIT KAYU MANIS


Berupaya menghalang pembiakan bakteria pada tonsil dan mengurangkan bengkak serta rasa sakit pada kawasan tersebut. Tambah sesudu kulit kayu manis dan 2 sudu madu ke dalam secawan air panas. Minum 2 hingga ke 3 kali sehari selama seminggu untuk mendapatkan kesan yang efektif.

Anak Semakin Kurang Demam Tarik dan Masalah Tonsil Berjaya Diatasi.


Saya Fitriyatul Asyiqin bt Mohd Rudin. Surirumah dan ibu kepada 2 anak iaitu Adam Khalish 4 tahun dan Airis Khalisha 6 bulan.

Testimoni kali ini saya ingin kongsikan tentang anak sulung saya iaitu Adam Khalish bin Abdul Latif.

Sejak bayi lagi anak sulung saya ni tidak mengalami masalah yang besar berkaitan kesihatannya. Alhamdulillah syukur Allah mudahkan saya membesarkan Adam Khalish dan permulaan saya menggunakan produk Shaklee ini juga melalui anak sulung saya ini yang mana bermula usianya 6 bulan saya mula mengambil Set Penyusuan Shaklee.

Sejak bayi tak pernah alami demam, selsema dan batuk juga tiada. Tapi bermula usianya setahun 3 bulan Adam mula demam. Demamnya yang pada jangkaan kami biasa-biasa sahaja. Kami ke pusat rawatan ambil ubat. Dan bila pulang ke rumah lepas je beri ubat Adam mula fit atau istilah lainnya sawan tarik. Pada usia yang sangat kecil. Masa tu saya dan suami sangat takut.

Bila peristiwa tu jadi, kami suami isteri lebih berhati-hati setiap kali Adam demam. Selang hampir setahun Adam tak kena demam tarik, mula usianya 2 tahun lebih datang kembali demam tariknya. Kali Ini berulang-ulang. Berturut-turut setiap bulan kena. Demam juga begitu setiap bulan kena.

Sampailah akhirnya kami suami isteri nekad untuk berikan vitamin Shaklee secara konsisten pada Adam. Makan pagi dan petangnya konsisten vitamin-vitamin ni. Mujurlah Adam Alhamdulillah memang suka dan tak tolak semua vitamin ni mudah je nak makan. Rujuk pakar semua sample darah dan air kencing semua normal. Cuma doktor ada cakap yang Adam alami tonsil stage 2 yang menyebabkan dia selalu kerap demam. Kami pun mula ikhtiar untuk ubah cara pemakanan Adam setelah dirujuk pakar pemakanan.

Sebab-sebab punca tonsil juga kami baca dan kami nekad untuk konsisten hari-hari berikan Adam vitamin ni selain menjaga pemakanannya hari-hari.

Kurangkan pengambilan makanan segera terutamanya nugget dan kentang goreng segera. Dan juga makanan manis dan air berperisa.

Omega guard dan Vitamin C Chewable ni sangat membantu kecutkan toncil dan up kan imunisasi tubuh Adam.

Dan bila demam selalu tak berselera makan memang saya berikan Mealshake untuk Adam minum. Dan Alhamdulillah sekarang pun kalau demam datang tak lama sehari mesti sembuh kembali.

Nutriferon juga saya berikan ketika perlu sahaja. Berbanding lain-lain vitamin yang memang sehariannya konsisten.

Kalau dulu Adam makan nasi sepinggan pun liat nak habis tapi Alhamdulillah bila konsisten vitamin ni seleranya lain macam. Dan yang bahagianya saya bila Adam sendiri tak pandai dan takut nak makan jajan (makanan ringan). Dia sendiri pun dah rasa serik ulang alik masuk hospital agaknya.

Alhamdulillah sekarang Adam dah 4 tahun dan masih konsisten makan vitamin ni semua.

Dan yang paling kami bersyukur Adam dah jarang demam. Syukur ke hadrat Allah S.W.T yang Maha Penyayang yang beri nikmat sihat ini buat Adam Khalish. Mak ayah mana yang tak risau kan anaknya sakit. Lagi-lagi bila kena sawan tarik ni berkali-kali.

Kawan-kawan yang anak kalian selalu demam selsema batuk cuba ikhtiar dengan vitamin Shaklee untuk anak-anak ini naikkan balik imunisasi tubuh anak-anak untuk kuat melawan penyakit yang datang tu. Lagi-lagi musim virus menyerang sekarang ni. In Shaa Allah kita ikhtiarkan sediakan nutrisi yang terbaik buat anak-anak ni.

Alhamdulillah inilah sebahagian lagi #shakleeeffect saya dan keluarga.

Set Cadangan Shaklee Untuk Masalah Tonsil Untuk Dewasa.

1. Garlic Complex


- bertindak sebagai antibiotik semulajadi yang sangat bagus.
- berfungsi untuk menghalang jangkitan bintik-bintik putih ataupun kuman.

2. Nutriferon


- Bertindak meningkatkan interferon semulajadi badan sekaligus menguatkan tindak balas imun badan
- Melindungi dari virus influenza

3. Vitamin C


- membantu untuk menyokong sistem imunisasi badan. Iaitu mengurangkan demam, selesema dan batuk.
- membantu sel darah putih untuk menghalang bakteria yang wujud dalam badan merebak ke organ lain. Ada sesetengah bengkak tonsil perlu dibedah untuk mengelak jangkitan ke bahagian lain. Agak menakutkan sebenarnya kalau kita dengar kan.

4. Omega Guard


- Suplemen minyak ikan terbaik di dunia
- Kaya dengan EPA dan DHA yang bagus untuk fungsi otak
- Meningkatkan sistem pertahanan badan.
- Mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dengan mengurangkan penggunaan inhaler kerana omega 3 bersifat anti radang
- Merawat dan memperbaiki penyakit eczema dan kesihatan kardiovaskular

Set Cadangan Shaklee Untuk Masalah Tonsil Untuk Kanak-kanak.

1. Vita-Lea for Children Chewable


- Multivitamin berbentuk tablet yang pasti menjadi kegemaran anak
- Mengandungi 18 multivitamin & multimineral termasuk 100% Vitamin C, D, E dan 8 jenis vitamin B yang akan membantu melengkapkan nutrisi harian anak.
- 200mg kalsium, magnesium, zinc, cooper membantu proses tumbesaran dan pertumbuhan tulang anak.
- Membantu menguatkan kecerdasan minda
- Meningkatkan sistem imunisasi tubuh
- Membantu meningkatkan selera makan
- Melancarkan proses pencernaan, mengelak sembelit
- Membantu dalam penyerapan zat dari makanan harian
- Boleh dikunyah atau dikemam begitu saja dengan rasa anggur

2. Meal Shakes


- Minuman yang sedap, berkhasiat dan mudah disediakan yang pasti menjadi kegemaran kanak-kanak dan seisi keluarga
- Mengandungi 19 jenis vitamin & mineral penting
- Tinggi dengan serat – mengatasi masalah sembelit
- Indeks glisemik rendah jadi anak tidak akan jadi obesiti
- Makanan untuk otak yang bijak kerana ia mengandungi kolina, kalsium dan protien
- Minuman yang sihat untuk menambah selera makan dan berat badan kanak-kanak

3.Omega Guard


- Suplemen minyak ikan terbaik di dunia
- Kaya dengan EPA dan DHA yang bagus untuk fungsi otak
- Membantu meningkatkan daya fokus semasa pembelajaran
- Meningkatkan sistem pertahanan badan kanak2
- Mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dengan mengurangkan penggunaan inhaler kerana omega 3 bersifat anti radang
- Merawat dan memperbaiki penyakit eczema dan kesihatan kardiovaskular

4.Nutriferon


- Bertindak meningkatkan interferon semulajadi badan sekaligus menguatkan tindak balas imun badan
- Melindungi dari virus influenza
- Meringankan tekanan dan kelesuan

Untuk terus membeli Set Tonsil Dewasa Shaklee :



 Untuk terus membeli Set Tonsil Kanak-kanak Shaklee :

Untuk Sebarang pertanyaan mengenai Produk Shaklee, bolehlah terus menghubungi Cikta. Cikta merupakan Pengedar sah Shaklee.

Puan Masita Hassan.
Call / sms / WhatsApp :  +6012-7652258
Email : masitahassan86@gmail.com
Fanpage : Vitamin Keluarga Anda Johor Bahru
Facebook : Masita Hassan

Resdung Dan Cara Merawatnya

20:53 0 Comments A+ a-

Penyakit Resdung di antara penyakit yang selalu menjadi masalah kepada ramai orang di Malaysia. Ada yang sehingga pelbagai rawatan telah dicuba untuk mengatasinya namun masih gagal merawatinya.


Punca Penyakit Resdung

Kebiasaannya, pesakit resdung ini akan mengalami keadaan seperti kerap bersin, dengkuran yang luar biasa kuat, batuk, gatal hidung, mudah letih, muka terasa sakit dan kepala berdenyut-denyut di waktu awal pagi. Resdung yang kronik boleh menyebabkan punca telinga menjadi pekak. Ini kerana ketidaksimbangan cecair.


Penyebab Resdung.

‘Pakar Hidung, Telinga dan Tekak Hospital Pakar Perdana, Dr. Mohamad Hamzah menyatakan resdung adalah sejenis penyakit hidung yang berpunca daripada radang pada membran. Sinus pula merujuk kepada rongga dalam tulang muka yang dipenuhi mukosa. Rongga sinus yang tersumbat berisiko menyebabkan masalah kesihatan kerana bakteria dan kulat mudah membiak di dalamnya serta menghasilkan nanah. Sebagai tambahan, resdung juga boleh berpunca disebabkan oleh rerambut halus silia dalam rongga sinus yang gagal menyempurnakan tugas untuk melancarkan aliran mukus.’

Masyarakat kita selalunya menganggap penyakit ini sebagai suatu penyakit yang tidak berbahaya walaupun hakikatnya jika ianya dibiarkan menjadi kronik, boleh menyebabkan komplikasi kepada otak dan membawa maut. Masih mahu menganggap ianya sebagai penyakit yang biasa?

Komplikasi Resdung.

Antara komplikasi daripada masalah resdung ini seperti:
- Jangkitan nanah di sekeliling kawasan mata
- Jangkitan pada otak (meningitis)
- Sakit tekak yang teruk
- Jangkitan pada tulang muka
- Memburukkan keadaan lelah
- Masalah dengkur yang kronik
- Jangkitan pada telinga dan tonsil, terutamanya kanak-kanak
- Alahan pada hidung atau hidung menjadi sensitif
- Selesema biasa yang berpanjangan.

Kulit Muka Berjerawat Teruk Akibat Resdung.


Saya Ummi Zainab Mohamad, Nama glemer di Fb Ummi Ussi (Cik Zai). Sebelum ini tak pernah kenal apakah itu Shaklee. Tak pernah tahu dan tak pernah diberitahu walaupun saya yang sangat aktif berinternet. Sehinggalah satu hari, saya ke hospital dan diperkenalkan oleh seorang Doktor. Langkah kanan gamaknya masuklah bilik No.1 dan saya menceritakan segala masalah saya kepada doctor tersebut . Tq yer doc !
.
Ok dipendekkan cerita, setelah diperkenalkan melalui flyer shaklee yang doc bagi saya tak mencuba terus sehinggalah saya tengok banyak suplemen di rumah saudara saya. So dia pulak menceritakan kebaikan Shaklee kepada saya. Ingat lagi suplemen first saya cuba adalah Alfalfa Complex.
.
Saya diberitahu Alfalfa Complex ni sesuai untuk penyakit resdung. So saya cubalah. Alhamdulilah memang menakjubkan kegatalan dimuka, hidung, lelangit, telinga kembali berkurang dan sembuh dengan sekelip mata. Kalau dulu saya peruntukkan hampir RM 300.00 untuk settle masalah resdung saya ni (facial muka, berbekam, beli batang rokok resdung) tetapi dengan Alfalfa Compex saya hanya peruntukkan RM 53.75 (harga bukan ahli) yang kuantiti sebanyak 330 biji. Bonusnya lagi masalah keputihan dan masalah dalaman saya semakin pulih dan hilang terus .. Menakjubkan !!!
.
Sejak dari sebotol Alfalfa Complex saya mula yakin bersama Shaklee. Saya semakin rajin google dan mencari input2 dan sharing/testimoni dari pengguna dan kebaikan dari suplemen shaklee.
.
Ok Settle masalah resdung & keputihan. Saya fokus untuk kecantikan kulit muka pula. Muka saya dulu teruk (kusam, bernanah,sensitif, berparut dan berjerawat) .Untuk masalah itu, saya mula mencuba set kecantikan kulit muka. Saya pernah cuba suplemen Esp, Vivix, Vitamin C, Vitamin E, Alfalfa Complex, B-Complex.Omega Guard,Herblax dan set skincare pula saya memilih Skincare Enfuselle (masa itu saya pakai sebab kulit muka teruk) sekarang dah takde jerawat saya kembali setia dengan Set SkinCare Nutriwhite (Kulit dah kelihatan normal dah). Memang banyak saya guna suplemen shaklee tetapi saya tak beli semua sekaligus la. Ada duit saya topup sikit untuk suplemen . Saya laburkan untuk diri saya sendiri. Semua BERJAYA kerana saya KOSISTEN guna selama 2 tahun.
.
Alhamdulilah, Allah dah temukan saya dengan suplemen yang sangat berkualiti dengan ujian klinikal yang terbaik dan ia sangat sesuai dengan diri saya. Tahniah untuk diri saya sendiri dan juga untuk berjuta-juta pengguna/testimoni lain yang telah berjaya bersama Shaklee.
.
Yang masih ragu-ragu dengan shaklee . Cuba dulu .. Alami sendiri.. Jangan buat andaian sebelum mencuba. Apa-apapun semoga testimoni ini memberi manfaat pada semua.

Boleh klik disini untuk membaca kisah Cikta sendiri Suamiku Penghidap Sinus Teruk.

Set Cadangan Shaklee Untuk Membantu Merawat Masalah Resdung.


Alfalfa Complex

Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri
Ia kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutama akibat dari ekzema, resdung, alergik dan gegata. Pesakit SLE tidak digalakkan ambil Alfalfa.

B Complex

- B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badan
- Membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh
- Membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati
- Memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress

Vitamin C

- Bertindak sebagai anti-histamin tanpa perlu kita mengalami side effect dari pengambilan drugs anti histamin
- Menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh Membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol
- Meningkatkan fungsi T-Cell dan Macrophage (Fungsi sistem pertahanan badan, sel darah putih)
- Meningkatkan pertumbuhan tisu.  

 Nutriferon

Meningkatkan interferon semulajadi badan dan menguatkan tindakbalas imun badan terutamanya jika anda bekerja dalam persekitaran yang  berhabuk, jerebu dan tidak sihat.

Sangat digalakkan bagi mereka yang telah mengalami jangkitan kuman dan mempunyai simptom resdung yang agak kronik.

Keistimewaan Vivix Shaklee.




Memperbaiki DNA.

Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Memperbaiki tenaga sel.

Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.

Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

Kebaikan Vivix Shaklee :
- Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
- Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
- Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
- Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
- Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
- Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhameir
- Membantu merawat penyakit parkinson
- Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar
- Meningkatkan kesihatan imum badan
- Menggalakan kesihatan keseluruhan

Testimoni Set Resdung dan Vivix.




Apa tunggu lagi? Jangan berlengah untuk mencuba Set Resdung Shaklee dan juga Vivix Shaklee bagi ikhtiar bantu mengatasi masalah resdung anda. Produk Shaklee adalah produk yang diperbuat daripada bahan semulajadi, bebas kimia berbahaya dan bebas dadah.

Ingatlah! Resdung ini jika dibiarkan boleh menjadi sesuatu yang kronik dan boleh menyebabkan komplikasi kepada otak dan membawa maut.

Untuk terus membeli Set Resdung Shaklee :


Untuk terus membeli Vivix Shaklee :


Untuk Sebarang pertanyaan mengenai Produk Shaklee, bolehlah terus menghubungi Cikta. Cikta merupakan Pengedar sah Shaklee.


Puan Masita Hassan.
Call / sms / WhatsApp :  +6012-7652258
Email : masitahassan86@gmail.com
Fanpage : Vitamin Keluarga Anda Johor Bahru
Facebook : Masita Hassan